Trendwatching

Tijdig opportuniteiten zien, maar ook bedreigingen kunnen detecteren? Op de hoogte blijven van trends en ontwikkelingen in de grafische sector, zonder dat het u te veel tijd vraagt…

Het VIGC helpt u hierbij. Met een collectieve dienst van trendwatching, exclusief voor al haar leden. Of met een gericht advies, afgestemd op uw situatie en of uw problematiek.


Trendwatching

Bron van voorgeselecteerde informatie – Ahead of time. In no time.

Het VIGC publiceert voor u regelmatig voorgeselecteerde informatie over technologische en andere evoluties in de grafische industrie: een trendwatching selectie uit binnen- en buitenlandse vakpers, congressen en andere bronnen.

VIGC Eye-Opener, onze nieuwsbrief

VIGC Eye-Opener is de nieuwsbrief van het VIGC. Hierin komen volgende thema’s aan bod:

  • Nieuwe technologische ontwikkelingen in de markt;
  • De meest relevant bevindingen van bezoeken aan conferenties en beurzen;
  • Conclusies uit eigen onderzoek;
  • Best practices voor een proactief kwaliteits- en efficiëntiebeleid.

VIGC Eye-opener verschijnt op regelmatige basis en wordt exclusief verdeeld onder de leden.

Wilt u toegang tot onze nieuwsbrief?

Om toegang te krijgen tot deze sectie moet u zich eerst aanmelden (enkel voor leden van VIGC).

Is uw bedrijf of organisatie nog geen lid van het VIGC? Activeer dit dan snel hier. Lidgeld begint al vanaf 160 euro per jaar/per organisatie.

top


Advies op maat

Trends en uw bedrijf: naast onze collectieve dienstverlening op het vlak van trendwatching, bieden we ook diensten op maat aan.

Een doelgerichte interne brainstorm over de toekomst van de grafische sector, over de mogelijke impacten voor uw bedrijf of organisatie kan een zeer verrijkend onderdeel zijn van een strategische oriëntatie-oefening.

Wij faciliteren deze brainstorm vanuit onze brede kijk naar de veranderingen in grafische communicatie, zowel op het vlak van technologische evoluties als aangaande vernieuwingen en trends in toepassingsdomeinen.

Hoe gaan we te werk? Na een verkennend gesprek leggen we plan van aanpak voor. We doen voorbereidend opzoekwerk om doelgerichte insights te identificeren die de brainstormsessies kunnen oriënteren en verrijken.

Discretie en geheimhouding zijn evident. We ondertekenen indien gewenst een geheimhoudingsverklaring.

Vrijblijvende interesse? Neem dan contact op.

Eddy Hagen – eddy.hagen@vigc.be – +32 (0)496 52 71 34

Lode Vlayen – lode.vlayen@vigc.be – +32 (0)498 57 00 29

top


Seminaries

De agenda met onze seminaries vindt u hier.

top

Studies

  • Tablets and color: how accurate are they?

    Tablets and color: how accurate are they?

    We’ve heared the story already several times: people who are using their iPad as the reference, the ‘contract proof’ for a print job. Which is not a good idea. The pictures below show why: the quality of the screen of a tablet can vary a lot. To...

  • PDF to EPUB conversion tools: 30% average

    PDF to EPUB conversion tools: 30% average

    Please note that this report dates from a few years ago, so the results might be different at this moment. We keep this page alive to create awareness for possible issues. Discrepancies also found among EPUB validation tools   Publishers wanting to convert their library...

  • InfoTrends and VIGC Launch In-depth QR Code Guide

    InfoTrends and VIGC Launch In-depth QR Code Guide

    Quick response (QR) codes are the most recognized type of mobile code due to their prominent use in marketing, advertising, and media versus other mobile codes. Although awareness and adoption of mobile codes is growing, there are a number of challenges associated with mobile code...

Selectie van de week

  • 30/03/2015

    30/03/2015

    “Gedrukte kranten en tijdschriften waarschijnlijk meer effectief” Een opmerkelijke uitspraak van iemand die de afgelopen jaren vooral digitale advertenties aan de man heeft gebracht… Digitaal drukken en de revolutie in de boekenmarkt Het artikel waar we naar linken is wel geschreven vanuit het standpunt van...

Eye-Opener - 2015, Nr 5

  • Weer een geslaagd Web-to-print ExpertenNetwerk

    Weer een geslaagd Web-to-print ExpertenNetwerk

    Web-to-print in een B2B-omgeving De ruime belangstelling voor het expertennetwerk, op 3 juni bij Canon in Diegem, bewijst dat web-to-print wel degelijk leeft in de Belgische grafische wereld.

  • Case Study W2P.pro: Sportsizer, je eigen ‘held’ op ware grootte

    Case Study W2P.pro: Sportsizer, je eigen ‘held’ op ware grootte

    Introductie Daelprinting is een digitale grootformaatdrukkerij opgestart in de jaren ’60 met roots in de zeefdrukindustrie en het beletteren van panelen. Door de grote uitbreiding van het aantal winkelketens in de jaren ‘90 en de sterk evoluerende printtechnologie in de jaren 2000, is men sterk...

  • FESPA 2015

    FESPA 2015

    Car wrapping, Dye sublimation, Direct-to-garment , Industrial Inkjet: met Fespa 2015 in Keulen vond het grootste Europese event plaats voor zeefdruk, digitaal en textiel. Uit het grote aanbod selecteerden we voor u volgende interessante items en trends:

  • Schakel een versnelling hoger met Callas pdfToolbox in MultiPress

    Schakel een versnelling hoger met Callas pdfToolbox in MultiPress

    PARTNERBERICHT Een correcte drukklare pdf is een belangrijke bouwsteen voor een efficiënte productie en dus een tevreden klant. Daarom is het opsporen van fouten een belangrijk aspect dat MultiPress in uw workflow integreert. Hiervoor maakt Dataline Solutions gebruik van de pdfToolbox-technologie van Callas.

Eye-Opener - 2015, Nr 4

Eye-Opener - 2015, Nr 3

Eye-Opener - 2015, Nr 2

  • W2P.pro Case Study: druck.at

    ‘Oostenrijkse druck.at, het bewijs dat e-commerce opgestart vanuit een traditionele omgeving succesvol kan zijn!’ Succesvolle transitie van klassieke drukkerij naar online drukkerij Als we over succesvolle online drukkerijen spreken, is de kans groot dat het over nieuwe spelers in de markt gaat. We bedoelen hiermee...